Friday, January 9, 2009

Menjelma Kembali..


After a week full of silence..I now..return to feed you all with all the latest news that's been happening around me this past week..haha..
Minta maafla..tak dapat nak update selalu blog kebelakangan ni..Sangat sibuk especially dengan Minggu Penghayatan Islam, di bawah pimpinan kawan baik aku, Muhammad Faisal..hoho..Ya..ya ..I know, I did mention that i didnt want to get involved in this MPI thingy since my schedules are all messed up this previous semester..Tapi, that doesn't mean i will not support the activities?

Yup, like the previous year, tahun ni kami still menghantarkan wakil untuk nasyid dan we aim for the best! Aku sangat terharu bila kawan-kawan aku still sudi nak masuk nasyid..Puas pujuk dorunk..berminggu-minggu lagi..sebelum cuti lagi..alhamdulillah, sorang demi sorang join nasyid kali ini.. Aku just berfungsi sebagai perantara bagi kumpulan kami..misalnya jika ada perlukan apa-apa peralatan ke..aku yang uruskan..Like always..I wouldnt miss the chance to sing..hoho..So aku pon tumpang sekaki menyanyi la..Walaupun nasyid ni bukan genre aku..wawawa... Niat aku just nak kawan-kawan aku yang dah lama tak berkumpul sesama ni..duduk berbincang..macamana nak membuat persembahan yang terbaik..
Alhamdulillah, all well ends well..Niat tu memang penting..We did our best that night..People were entertained by our performance..Gempak seh..Kami tak berniat pon nak menang. Just xnak la orang cakap kami ni masuk sekadar melepaskan batuk di tangga..ALang-alang dah masuk..wat betul2.. Kat sini..Aku dengan berbesar hatinya mengucapkan terima kasih pada kengkawan aku yang tolong secara langsung mahupun tidak langsung sepanjang kami berlatih untuk pertandingan kali ini...Allah jela yang dapat balas jasa korang..

Pertandingan Pentomin pula baru je habis 2 hari lepas..Sangat penat.,.Dah nak seminggu aku tak tidur dengan lena..Nak terkejar-kejarkan tanggungjawab aku sebagai ketua kuliah, ketua SKSPM..nak wat skrip pentomin lagi..Bukan aku taknak bagi tanggungjawab ni kat orang lain..Dah bagi dah...tapi macam biasalah..balik2 kita gak yang kene habiskan keje...Betul apa mak aku selalu cakap..kalo nak buat yang terbaik..buat sendiri..jangan harapkan orang lain..

Sejak dari kecil lagi..mak aku dah didik aku menjadi seorang yang berdikari...Yela kan..aku anak sulung..Loads of responsibilities were given to me even before i really knew the real world..Sebab tu..kalau ada kengkawan aku tanya..Kenapa tak minta tolong kitaorang ke? kenapa pi masjid tak tunggu kami ke? Jawapannya sebab aku dah lama dididik supaya tak menyusahkan orang lain..Kalau aku rasa benda tu aku bley wat..aku akan buat tanpa minta pertolongan daripada yang lain..Yup..I'm selfish in that kind of way..

Tapi memang aku tak sangka la..ari tu..bila mintak tolong kengkawan laki satu batch aku..semua datang menolong..walaupun aku terpaksa take over daripada orang lain last-last minute..TERIMA KASIH kawan-kawanku..Allah jela yang balas jasa korang..

Menang atau tidak pertandingan tu..itu semua tak penting..Yang penting..Persahabatan yang terjalin..terus terjalin walau apa pun terjadi..

Apa pun yang terjadi..

Berjalanlah tanpa henti..


No comments:

Post a Comment

Maghi menyumpah kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...