Sunday, January 30, 2011

Kawan..

Dengan nama Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Lama dah x ada masa nak menulis macam ni. Since I'm on holiday and there's no book to be read (at the moment), I've decided to write as much as possible, to fill you in of what had happened to me for the past one year..

Kawan...
Sejak aku tadika lagi aku sangat suka berkawan. Rasanya semua orang tau betapa becoknyer aku..betapa aku suka berborak dengan kawan-kawan aku. Zaman sekolah dulu, aku dengan kawan baik aku, Haris, selalu jer kena pindah tempat sebab selalu sangat bercakap time kelas. Time tu ada la dalam 3-4 kali setahun kami bertukar tempat. Telinga, perut ni dah banyak kali kena pulas dek suka sangat bercakap..haha..

Tapi tu dulu, zaman di mana aku tak ada banyak masalah. Zaman di mana aku dikelilingi banyak kawan. Sekarang ni, sejak aku memilih untuk menceburi bidang perubatan, aku rasa macam sunyi pulak..nak cakap xde kawan..ada..ntahlah..Lagi-lagi sejak aku masuk tahun 4 ni, aku rasa sunyi sangat. Aku x dapat nak kongsi masalah aku dengan orang lain. Kalau dulu makan sama-sama, sekarang ni lebih banyak makan sendiri. agak sedihla..

Ingat lagi time 1st, 2nd, 3rd year dulu. Seronok sangat. Pukul 9 je mesti siap-siap nak gi makan. Time tu jalan kaki pon x kesah, asal ada kawan nak gi makan. Time makan tu la nak cerita apa yang terjadi satu hari, kat kelas ke, kat umah ker.Sangat seronok. Aku x payah cerita banyak, dengar orang cite problem dorunk satu hari pon dah ok. Aku suka sangat dah. Sekarang ni x boleh, nak makan kena ada kenderaan (to some la..not me). Nak tak nak kenalah aku dok sorang2. haha..padan muka. Aku ni jenis yang suka keadaan yang meriah. Aku x kesah orang nak bising, aku still boleh study. Sebab kat umah pon aku ada ramai adik beradik yang bising. Cuma bila xde orang nak bercakap, rasa sunyi sangat. tetiba rasa sedih semacam..giler ke apa aku ni??

Aku paham. Korang semua dah makin besar. Mungkin dah x perlukan aku lagi macam dulu. Dah boleh settlekan masalh sendiri. Dah ada yang plan nak kahwin pon. Aku gembira untuk korang. suka sangat bila dengar cite2 macam ni. Cuma yelah, kadang-kadang tu, nak jugak keluar sama-sama, macam dulu. Ke aku ni membosankan?? Yelah kan..aku x suka tengok bola macam budak lelaki lain, x suka sangat main game. Bolehla cakap aku ni pelik...

Is it difficult to entertain me once in awhile? I can entertain anyone anytime..I can lend my ears and seal my mouth anytime...aku x pernah merungut.

2-3 bulan lepas aku 'silent war' dengan kawan baik aku..xde sapa tau..Aku yang salah. Aku dah minta maaf dan pon.. Aku pon x tau kenapa aku buat macam tu..Maybe I have issues of my own. I mean, who doesn't? What I hope is that nothing will change. I did mistakes once, I'm not gonna repeat it again. Jgn sebabkan tu, lupa semua benda yang kita dah wat sama2 dulu..

Memang mood aku sedih kebelakangan ni. Dengan keadaan orang tua aku yang x berapa sihat, dengan xde kawan lagi nak bercakap. Aku rasa macam dok sorang-sorang jah..haih..

There's it..Aku dah cakap semua dah..Kenapa post aku sedih2 sejak kebelakangan ni..Aku nak enjoy tahun 4 nie..nak rasa seronok..tapi bila keadaan x mengizinkan, aku x dapat nak rasa macam tahun 2-3 dulu....

I guess some people change...but I'll be the same old me...

p/s: these are my friends who always been there for me.. yang berbaju batik tu ustaz aku..bless all of you

3 comments:

  1. wan..
    cantik nye blog ko.comel gile.mane ko cari template ni??
    sdih lak aku baca cter ko..
    jgn sdih2 la..kite smua kawan ko..=)

    ReplyDelete
  2. owh..sedey x cite..sedey kan..malas nak tulis..malas nak cerita..so baca je..senang..

    template ni ada dalam design blogspot..ko klik je design..pastu pilih nak template apa..hoho..aku tunggu perubahan blog ko..lalalala~~

    ReplyDelete
  3. malas la nak touchup blog aku tun.header pun kawan aku yg tlg buat.haha

    ReplyDelete

Maghi menyumpah kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...