Thursday, June 18, 2009

Gembirakah aku..atau patutkah aku takut?


Hari ini pagi aku bermula pada 11.45pg (pagikah itu? haha).. Aku pun pelik...Kenapala masa cuti ini waktu tidur aku jadi sangat panjang??(pelikkah ini? haha)...Apa-apa pun..cerita pada kali ini bukan berkisar tentang waktu bangun atau waktu tidur aku..tapi berkenaan dengan keputusan peperiksaan yang baru saja keluar..panas lagi beb..macam baru keluar oven..

Pali telefon aku kira-kira pukul 11.45 tadi..siot tol..aku masih lagi dibuai mimpi..haha..kalau diikutkan hati memang tak mau angkat langsung..tapi..yelah kan..Pali..tak diangkat..dicakapnye kita sombong..hoho..

Alhamdulillah..Pali dan Iqbal membawa khabar berita baik untuk aku..Berbaloi jugak bangun untuk dia..haha.. Macam mana keputusan aku? Cukup aku nyatakan di sini, ia memuaskan hati aku. Dapat gred apa? itu tidak penting. Yang penting, aku lulus dan kawan-kawan aku pun lulus. Alhamdulillah, ramai di antara kami yang lulus. Walaupun ada geng aku yang terkandas, tapi itu bukan satu alasan untuk menjadi rendah diri. Percayalah, aku pernah berada di tempat korang..

Bagi kami yang lulus ini, ini bukan masa untuk bersuka ria. Malah, lulus peperiksaan pada kali ini memerlukan kita untuk bekerja dengan lebih keras lagi. Dulu, Allah uji aku dengan memberikan aku kegagalan. Kini, Allah uji lagi sekali..tapi bukan dengan kegagalan..tapi dengan kejayaan. Yup..lulus peperiksaan juga satu ujian..

Mampukah aku untuk meneruskan kerja keras ku selama ini? Mengambil sepotong ayat daripada seseorang yang amat aku kagumi: Mencipta kejayaan bukan mudah, tetapi mengekalkan kejayaan itu lagi sukar..(ok..ini ayat Siti..tapi tak salahkan aku mengagumi cara dia mengekalkan kejayaannya?)

Persoalannya kini, patutkah aku bergembira dengan keputusan kali ini..atau patutkah aku berasa takut..takut menjadi takbur dengan nikmat-Nya?

p/s: terima kasih diucapkan kepada Pali dan Uncle Bell sebab tolong 'usha'kan keputusan peperiksaan aku..tahniah juga pada kalian sebab turut lulus dalam peperiksaan kali ini

4 comments:

  1. woit..ak g byk usahakan bende2 ni dr pali..tut tut,dia dapat nama..mentang2 la ak wat keje kt blkg tabir..haha..pe pun congratz gak wan..wan,ko dah lulus belanja ak!!!!!jgn lupe..

    ReplyDelete
  2. ala..merjuk plak die..
    xper..
    nnti aku letak nama ko BESAR2 dalam blog aku..macam video kat bwh tu

    wawawa
    wei..thx..i owe you guys one..
    blanja? hoho..
    tunggu JPA keluar la..wakaka

    ReplyDelete
  3. eh dah kuar result ke???cuaknya aku..result lekat kat pejabat akdemik ka???

    ReplyDelete
  4. yup..macam biasala..hoho..gdluck!!

    ReplyDelete

Maghi menyumpah kat sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...